A matematika táborban 2023. április 2-án a délutáni alkotóprogram témájának a digitális alkotást és a tervezői gondolkodást választottuk, játékos felfedezés formájában. A 3d tervezésben nagyobb szerepet kaphat a képzőművészet és a kifejező szándék síkban és térben egyaránt. A mozgást, mint esztétikai kategóriát felhasználó művek, amiket a 60-as évektől nevezünk kinetikusnak, azáltal kelnek életre, hogy a konstrukciókat valamilyen módon (többnyire mechanikus, mágneses vagy elektronikus úton) mozgásra kényszeríti az alkotójuk. Alexander Calder elkezdett kísérletezni a szobrok látszólagos vagy valóságos megmozgatásával, művei egyszerre hatnak technikai konstrukcióként és élő organizmusként. Az ő művei inspirálták a gyerekeket az alkotásban, amihez a 3D tollak segítségével készítettek térbeli elemeket.
3D tollak a matematika táborban
A program az NTP-INNOV-22 #nemzetitehetsegprogram támogatásával valósulhatott meg.