A Radnóti Színház RIM pedagógus műhelyének, azaz a P+R csapatának vezetői – Durst Móni, Szendrey Gitta és Széplaki Nóra – egy Zoom konferenciabeszélgetés keretében rendezte meg évadnyitó foglalkozását az érdeklődő tanárok számára. A több, mint kétórás jó hangulatú beszélgetésen a jelenlévők megismerkedhettek a Színház és a RIM 2020/2021-es évadának programkínálatával, majd közösen gondolkodtak az intézmények együttműködési lehetőségeiről, melyet nagyban meghatároz a vírushelyzet.
Idén a RIM P+R programjának egyik fő témája épp az online tér színházpedagógiai használata és a kipróbált módszerek megosztása. Az este során egy rövid interjú bejátszásban Sodró Eliza mondta el, milyen élményt jelent számára a RIM-ben tanítani. Szó esett a háromlépcsős-, nyomonkövetés- és MÉR programokról is, arról, hogy ezek hogyan valósíthatók meg a diákok és a pedagógusok körében a pandémia idején. A közös gondolkodás során arra jutottunk, hogy miután nem lehet színházlátogatást szervezni a diákoknak, iskolai keretek között mégis megvalósítható lehet rövid videó bejátszások segítségével egy-egy előadásba bepillantani, majd a látottakat drámainstruktorok irányításával feldolgozni. Színészekkel, rendezőkkel, írókkal felvett beszélgetés szintén hasznos lehet egy érzékenyítő foglalkozáson. A kortárs irodalom és a színházpedagógia találkozását a MÉR (Magvető És Radnóti) alkotói csoport diákjai tapasztalják meg. Ám ezt a programot talán ki lehetne terjeszteni, vagyis online kreatív workshopot rendezni a pedagógusok számára is. A színházi nevelés, drámapedagógia nagy segítséget nyújt egy tanulói közösség formálásában, ezért mindenképpen meg kell találnunk azokat az online tevékenységeket, játékokat és módszereket, amelyek ebben a nehéz helyzeten átlendítenek és igazi flow-élményt nyújtanak számunkra.