A Radnóti Színház többlépcsős programja az előadásaihoz kínál feldolgozó foglalkozásokat. Céljuk, hogy a diákok könnyebben megértsék a művet, a látottakról értő befogadóként vélekedjenek. A 9.a osztály Szophoklész Antigoné c. drámáját nézte meg a Színházban, majd pedig Hlinyánszky Doma drámainstruktor segítségével vitatták meg Kreón döntését, Antigoné cselekedetét. A másfél órás drámajátékokkal teli, mozgalmas program asszociációs bemutatkozással kezdődött. Olyan fogalmak hangzottak el, mint kincs, medúza, hübrisz, Trója, kothornosz és Arisztotelész. Majd Antigoné egykori családja, a már holt és még élő tagjai elevenedtek meg egy szobor képében. A szereplők ikonikus mondatai után a diákok csoportokban gyűjtötték össze az alakok belső tulajdonságait, motivációit, s foglalták össze a hős dilemmáját Polüneikész eltemetésével kapcsolatban. A teremben megelevenedett a thébai nép is, mintegy “alulról szerveződő thébai underground fórum”-ként, amelynek tagjai a temetés ellen vagy mellett érveltek. Miután a tanulók “kijöttek” a szerepükből, különböző kérdéseket tettek fel a rendezéssel kapcsolatban. Így szó esett a díszletről, a háború sújtotta városképről, a szereplők ruháiról, a kar szokatlanságáról és egyben különlegességéről, valamint az újszerű rendezői fogásról, Iszméné sorsáról is. Izgalmas ilyen keretek között feldolgozni egy színdarabot, hiszen így a színházi élmény még teljesebbé válik.
A színházlátogatást és az azt követő feldolgozó órát Fülöp Katalin tanárnő szervezte a 9.a osztálynak. A bélyegkép a Radnóti Színház honlapjáról származik.