A 2016/2017-es színházi évadban az Örkény és a Radnóti Színház – többek között – két orosz szerző darabját tűzte műsorára.
Csehov Három nővér c. műve az egyetlen, melyet a szerző a dráma megjelöléssel illetett, s amelyben a pátosz is erőteljesebb. „Ezek az alakok szinte párhuzamosan élnek, mindegyik annyira el van foglalva a maga boldogtalanságával, hogy észre sem veszi, hogy a másik boldogtalanságának ő az oka.” – írja Schöpflin Aladár. A mártír Olga, az önmagában gyötrődő Mása és az önző kislány szerepében tetszelgő Irina mellett ott van a számító Natasa, ki az egyetlen kifejezetten sötét indítékú hős Csehovnál. No és a fehér nyírfák… A darab végén a három nővér úgy tűnődik a jövőn, ahogy a darab elején merengett a múlton. Mindez Bagossy László rendezésében élőzenével és parádés szereposztásban az Örkény Színházban látható.
Mihail Bulgakov írásainak középpontjába legtöbbször a művész és a hatalom viszonya, a gondolat és az írás szabadsága, a lelkiismeretnek s az értelmiségi lét felelősségvállalásának kérdése kerül. Az Iván, a Rettentő című darabja a kisszerűségtől, feljelentgetőktől fenyegetett művészsorsnak, az alkotói szabadságnak és az emberi méltóságnak az ellehetetlenülését hangsúlyozza. Bulgakov színdarabját Vecsei H. Miklós – egykori árpádos diák – a Radnóti Színház számára Iván, a rettenet címmel írta át, műfajául pedig társasházi science-fiction kapta. A zsúfolt társasházban egy időgép miatt minden a feje tetejére áll: Rettegett Iván cár és a kicsinyes házmester szerepet cserélnek, a szereplők egymást súgják be a jelenben, és… A darabot Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, aki alkotótársával együtt a 2016-os Junior Prima Díj kitüntetettje.