Az Óbudai Árpád Gimnázium Erasmus+ akkreditációs pályázata keretében vettem részt 2022. júliusában egy kéthetes tanártovábbképző kurzuson, melynek címe: The Creative Classroom: Tools and Tips for Language Teachers.
A tanfolyam jól megszervezett keretek között zajlott napi 6 órában, két különböző oktató tartotta az óráinkat és voltak vendégelőadók is. Az első héten a kommunikatív megközelítéssel foglalkoztunk, ennek keretében az autentikus anyagok alkalmazásával, a feladat központú tanítással (Task Based Learning), a tartalom központú oktatással (Content Based Learning) és más technikákkal. A tanár monitorozó szerepe mellett az értékeléssel, a diákok-diákot tanító technikával (peer-to-peer teaching) és még számos módszertani eszközzel foglalkoztunk.
A második héten a kreativitás pszichológiája mellett órakezdő bemelegítő (úgy nevezett icebreakers) játékokat tanultunk. A digitális történetmesélés, a digitális eszközök, applikációk és ezek integrálása a tantermi munkába is fókuszba kerültek, még a 3D Nyomtatót is ki tudtuk próbálni, melyen a történetmeséléshez terveztünk és készítettünk egy dobókockát felirattal. Az enyém itt látható.
A tanfolyam végén csoportokban készítettünk óraterveket és mutattuk be, hogy mit tudtunk hasznosítani a tanfolyam anyagából. Munka közben:
A tanfolyam után a jól megérdemelt részvételi oklevelet vettük át:
Délutánonként az órák után felfedeztük Dublint, meglátogattuk az Oscar Wilde házat, az Ír Epic Múzeumot, mely az ír történelem sokszor kényszerű emigrációs periódusait tárja fel. De James Joyce sem hiányozhatott az Ír Irodalmi Múzeumban vagy Molly Melone szobra, mely szerencsét hoz minden arra járónak. Hétvégén egész napos túrán néztük meg Moher Szikláit, átutaztunk Észak-Írországba is, ott Belfastban voltunk és a Giant’s Causeway (Az óriás útja) természeti csodájához is eljutottunk, melyet az UNESCO a világörökség részének nyilvánított.
Az Erasmus+ keretében elvégzett tanfolyamon szerzett tudást, írországi tapasztalataimat és élményeimet továbbadom diákjaimnak, kollégáimnak, hogy minél többen tudjunk belőle meríteni.