Wajdi Mouawad Futótűz c. drámáját Alföldi Róbert rendezésében 2017 januárjában mutatták be a Radnóti Színházban. Sikere azóta is töretlen, ebben az évadban a 10.a osztály diákjai nézték meg az előadást. A látottakat az ún. Háromlépcsős programnak keretében beszélgetés követte, melyet Szendrey Gitta drámainstruktor vezetett. Jeanne, Simon és Nawal Marwan történetének felvázolása után a díszlettel kapcsolatos kérdéseket vitatták meg a diákok.
- Mit jelent a homok?
- Miért vannak a rámpák?
- Mi lehet a funkciója a bokszzsáknak a düh levezetésén kívül?
Szó esett a cím – Futótűz – metaforikus jelentéséről is, arról, hogy egy hír, hogyan terjed a háború sújtotta térségben, vagy maga a titok milyen hatással van a családra, gyerekekre. Izgalmas párbeszéd alakult ki az anya – Nawal Marwan – alakja, (el)hallgatása kapcsán. Abban valamennyi hozzászóló megegyezett, hogy ennek az asszonynak tekintélye, tartása van a meg- és átélt borzalmak ellenére is. Volt, aki igazságtalannak tartotta Nawalt az ikreikkel kapcsolatban, úgy érezték, hogy az anya azzal, hogy nem beszélt, tönkre tette gyermekei életét. Mások elfogadták azt a sokk szerű traumát, ami ezzel a nővel történt, s úgy vélték, hallgatása a gyász folyamatának a része. Személyes tragédiáját növelte, hogy az asszony végig jelen van a történetben és a színpadon: Nawal végigéli a múltat, majd nyomon követi a jelen nyomozását. Mind a dráma monológjai, mind pedig a zenei betétek különlegessége nagyon mély érzéseket váltott ki a diákokból.
„Én negyedik alkalommal láttam a Futótüzet. Döbbenetes, felkavaró élmény. A monológok súlyos mondatai az emberségről, emberiességről, szeretetről és sohasem a gyűlöletről szólnak. Számomra ez az egyik legkatartikusabb radnótis előadás akár a színészi játékot, akár a történetet tekintem. ” – FK.
A címkefotó internetes forrásból származik.