Időhurok az Árpád Gimnáziumban címmel szabadulószoba-szerű kártyajátékot készítettünk az ÁMÖK néhány lelkes tagjával. A játékfejlesztés az NTP-INNOV-22-0267 Bit-Tér-Kép című az egész tanévet átívelő pályázat keretében zajlott.
Azt terveztük, hogy a csoporttal a program zárásaként egy “Útkereső” szabadulószobát készítünk az iskola diákjainak. Az elhúzódó építési munkálatok miatt a kivitelezés nehézségekbe ütközött, ezért újraterveztük a szabadulószoba kereteit. Arra jutottunk, hogy léteznek szabadulószoba-szerű kártyajátékok. Több ilyen játéka van az iskolai társasjáték klubnak, akiktől kölcsönöztünk is néhányat, hogy kipróbálhassunk a tervezetthez hasonló játékot a gyakorlatban. Ezek példájára az eredeti elképzeléseink helyett a kitalált feladatokat átformáltuk, hogy egy kártyajáték keretei közé illeszkedjenek. Közös internetes kutatómunka, sok-sok beszélgetés és ötletelés során készült el a játék.
Az Időhurok az Árpád Gimnáziumban egy szabadulószoba-szerű kártyajáték. 1-6 fő kooperatív játékára ad lehetőséget, mely során a gimnázium történetéhez kapcsolódó érdekességek közül ismerhető meg néhány. A játéktér QR-kódok segítségével ki van terjesztve online felületre is, a feladatok megoldásait interneten keresztül lehet megadni és ellenőrizni.
Az ötven sorszámozott kártyából álló játék során a résztvevők egy időhurokba képzelhetik magukat. A játék célja, hogy végigjátszva a játékosok sikeresen teljesítsenek minden feladatot, közben megismerhessék az iskola történetének néhány érdekességét, és képzeletben visszajussanak az időhurokból a saját idejükbe.
A játék során hat karakterkártya is szerepet kap, az iskola hat híres, szakmájában sokat elérő öregdiák életútja és pályaképe ismerhető meg róluk. Az öregdiák karakterkártyákhoz a játék során kapcsolódnak feladatok, kérdések. Az egykori árpádosokat bemutató kártyák célja, hogy példaképeket állítsunk diákjaink elé.
Az ÁMÖK tanév végi agárdi csapatépítő kirándulásán teszteltük a játék béta változatát. Derűs hangulatban telt a játék, jó visszacsatolást kaptunk a játékot kipróbáló gyerekektől, sok újdonságot tudtak meg az iskolájukról.
A játékot az NTP-INNOV-22 pályázati támogatásból valósítottuk meg.