A Radnóti Színház RIM-es diákjai, köztük Mlynarik Julcsi és meghívott (magyar)tanárok, így Feketéné Kovács Anikó, Fülöp Katalin, az Eötvös Gimnáziumban tanító Forgács Róbert egy nyílt fórumú beszélgetésen arról gondolkodtak, hogyan lehet közelebb hozni Shakespeare-t a gimnazista korosztályhoz, s egyáltalán közelebb kell-e hozni? A beszélgetés apropóját a néhány hete bemutatott III. Richárd adta, melyet a világhírű Andrei Serban rendezett. Az előadáshoz kapcsolódó rövidfilm levetítése után Kelemen Kristóf dramaturg, rendező beszélt az izgalmas próbafolyamatról, a díszlet és a látvány miértjeiről, a megértés nehézségeiről. Szó esett a Shakespeare drámák újrafordításáról, utalva a Nádasdy-féle Hamletre és A viharra, de beszélgettünk Arany János, Kosztolányi Dezső és Vas István szövegeiről is. A diákok elmondták, hogy az irodalmi művek kötelezővé tétele mennyire rémisztő számukra. Ám ha maguk is játszhatnak, csoportban dolgozhatnak fel egy Shakespeare drámát, amelynek aktualitása is van – hatalomvágy, szülő-gyermek viszonya, szerelem, elfogadás és kirekesztés – az nagy megkönnyebbülést jelent, a megértést sokkal jobban segíti. Ezért a színház drámainstruktorai RIM-es programjai és táborai segítségével, valamint az ún. háromlépcsős színházi nevelési programmal igyekeznek közelebb hozni a látottakat a középiskolás korosztály számára. Ebben a programban az Óbudai Árpád Gimnázium diákjai és tanárai is rendszeresen részt vesznek.