Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Vitéz János Tanárképző Központjának intézet vezető egyetemi docense, Dr. Szőke-Milinte Enikő és kollégái szervezésében szakmai konferenciát tartottak a képzőhely gyakorló iskoláinak vezetőtanárai és mentorai május utolsó szombatján a Mikszáth tér 1. szám alatti Sophianum épületében. Szó esett arról, hogy az újfent osztatlan tanárképzésben résztvevő hallgatók idén diplomáznak, s ez a helyzet fontos, vizsgálandó kérdéseket vet fel. A törvényi háttér ismertetése után a gyakorlatok rendszerének – közösségi-, szakterületi csoportos- és összefüggő egyéni gyakorlat – bemutatása következett. A tanárjelöltek szakmai felkészítése három pilléren nyugszik: az egyetemi képzőhelyek szakmai támogató tevékenységén, a gyakorlóhelyeken az irányított tapasztalatszerzés minőségén és a hallgatók, önálló reflektív tevékenységén. Ezért, a tanárképzés minőségének javítása érdekében a PPKE fő törekvése a köznevelési intézményekkel való folyamatos szakmai kapcsolatok kialakítása és ápolása. A meghívott vezetőtanárok és mentorok – köztük az Óbudai Árpád Gimnázium magyar, angol és média szakos kollégái – szakmai workshop keretében, ún. World Cafe módszerrel a következő három témát járták körül:
- a pedagógusjelöltek elméleti felkészültsége
- a pedagógusjelöltek szerepviselkedése, attitűdje
- a rövid és a hosszú tanítási gyakorlatok tapasztalatai.
A rendezvény zárszavában Szőke-Milinte Enikő elmondta, hogy az alakuló mentor-műhely tapasztalatai nemcsak a pedagógusképzés minőségének javításához járulnak hozzá, hanem a köznevelési intézményekkel való optimális kapcsolattartást is megalapozzák. A PPKE feltétlen számít a gimnáziumok, így az Árpád további szakmai tevékenységére is.